tisdag 14 juli 2009

we went to belgium, 2.

man vaknar kanske mest för att ryggen värker.
eller för att det är uppskattningsvis 50 grader
varmt
i tältet.. eller för att festen redan börjat på
campingen, trots att klockan bara är nånting
mellan åtta och nio på morgonen. (Ha i åtanke att
om den ens har slutat nån gång så var det högst en
timma sedan.)


vi vaknade i alla fall av solen, vilket gladde oss,
då prognosen visat på ca 50 mm nederbörd varje
dag festivalen igenom.
fredagen inledde vi i alla fall med ölfrukost,
följt av pommestilltugg med fet, belgisk dressing.

WASP ("vilket jag har kollat upp; det betyder geting!")
var i alla fall sjukt nice! Blackie ftw! Dragonforce
avnöjts, dock svartnade det för mina ögon mitt
under konserten och jag höll på att ramla ihop.
efter det var jag noga med att ta varannan vatten!
jag är ett dygdemönster minsann! min gode vän
tomas, som ni kan se trodde hellre på varannan öl.
















heaven & hell underhöll oss senare med just:
"heeaaven and heeeeeeeell" i kanske 50 plågsamma
minuter. vaddå mala sönder en gammal klassiker
i en musikalisk köttkvarn? det blev ju bara en dålig
parodi av deras egen största hit! dessutom slängde
dom in "neon knights" mitt i pölsan dom malt ner
"heaven and hell" till. Skymf!

tur att Mötley Crüe styrde upp sen. en liten
fundering bara; varför hade Vince andats helium innan
han entrade scenen? han lät som en liten flicka..

fortsättning följer! :]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar