söndag 23 augusti 2009

ny adress.

okej. två veckors paus, jag vill försöka blogga igen.
jag börjar få lite ordning i livet igen.
jag har i alla fall ett ställe att bo på.
från och med 1:a september bor jag på pilgatan,
mitt emellan stan och jobbet ;D yay.
jag och mina kattflickor. det blir kung!

förstår någon hur fruktansvärt tur jag hade som
fick tag i en lägenhet nu? när alla studenter är
på väg in i stan osv. små, billiga (och särskilt
centrala) lägenheter är hårdvaluta kan jag lova.

jag såg annonsen på blocket. "fan! två timmar
sedan den lades ut, jag har inte en chans!"
ringde i 40 minuter, men annonsörens telefon
var avstängd.. tills det helt plötsligt började tuta
upptaget istället! fick fortsätta ringa i 20 min till,
men efter en timma fick jag tag på honom! :)

slumpade sig så att jag precis höll på att köra
tillbaka till jobbet, när han frågade: "lägenheten
ligger ju på pilgatan, vet du vars det är?"
och jag fick svara: "jo, kör faktiskt förbi där
precis nu, jag jobbar alldeles intill".
"jasså, du är i närheten? för jag är på väg dit nu
för att ta lite bilder till de som ringt innan dig.
vill du komma och kolla på den på en gång?"

och fem minuter senare stod jag där i min nya
lägenhet. sa alla argument jag hade om varför
just jag borde få lägenheten, fast att väääldigt
många andra ringt innan mig.
kontraktet skrevs tre timmar senare och samma
kväll satt jag och höll i nycklarna! DET NI ;D
välkomna att hälsa på senare i september då
jag fixat i ordning allt! :)

1 kommentar:

  1. vad händer om man vill hälsa på innan du fixat i ordning allt?

    SvaraRadera